نگارخانه (آلبوم) فراخوان یازدهمین دوهفتگی کارگاه خوشنویسی

    
نامی را برای برچسب‌گذاری بنویسید:
· · · 23‏ ساعت پیش
  • Ahmed Mahmoud‏، Muhammad Mehdi Agha‏، Faqih Hasyim‏ و 14‏ نفر دیگر‏ نفر دیگر این را می‌پسندند.
  • در حال نمایش 50‏ دیدگاه از مجموع 58‏ دیدگاه
    • Hossein Sedighi آزاده جان . ممنونم. مهرت پاینده.
      22‏ ساعت پیش · · 1
    • Hossein Norouzi آقا خیلی لذت بخش است این قطعه مختصر
      دست مریزاد
      21‏ ساعت پیش · · 1
    • Hossein Sedighi آزاده جان ، من لایک آقای شهرام سیدان نهاوندی رو ( بدون التفات به خط حقیربنده ) بر کامنت شما از نوع اعتراض گونه میبینم . توضیح اینکه موضوع شعری که بنده مصرعی از آن رو نوشتم ، انتخاب ایشان برای کارگاه دو هفتگی یازدهم گروه میباشد که این یاد آوری بهانه ای شد برای تشکر از ایشان بخاطر قبول زحمت.
      20‏ ساعت پیش · · 1
    • Ebish Amirhosseini البته من فکر می‌کنم استاد صدیقی از سر بزرگواری این نوشته ‌های زیبا رو برای کسانی‌ مثل من مینویسند تا ما از آنها مشق کنیم من بشخصه قدردان این محبت شما هستم پایدار باشید
      20‏ ساعت پیش · · 1
    • Atena Faraji ممنون از این خط زیبا عجب حکمت زیبایی است . امیدوارم آقای صدیقی بعد این کامنت ها سوالم کسی را نرنجاند . اینست که جسارتا ل کج نشده ؟ یا من کج میبینم ؟ کلمه بهر موجب این تاثیر شده فکرمیکنم... جسارتم را ببخشید .
      20‏ ساعت پیش · · 1
    • Azadeh Tabatabaee خب من نظرم بطور کلی و با توجه به دیگر آثار شما بطور عام و این اثر بطور خاص بود.پس پیداست که جناب سیدان نهاوندی نیز سلیقه ای بس در خور تحسین در انتخاب موضوع دارند.ایشان نیز پاینده باشند.
      20‏ ساعت پیش · · 2
    • Azadeh Tabatabaee Shahram Seyedan Nahavandi
      20‏ ساعت پیش ·
    • Hossein Sedighi آتنای گرامی .ممنونم از توجه تون . اگر ل را بطور مفرد ببینید، بله کمی کج بنظر میرسد ولی چون تمام کلمات اندکی این حالت رو دارند ل نیز هم زاویه وهماهنگ با کل سطراست.
      20‏ ساعت پیش · · 2
    • Shahram Seyedan Nahavandi سخن عشق نه آنست که آید بزبان

      ساقیا می ده و کوتاه کن این گفت و شنفت... (:
      19‏ ساعت پیش · · 1
    • Hossein Sedighi چَشم آقا شهرام ، میگم ، اینم شعر قشنگی بود برای نوشتنا ،کاش یک از انتخاب هات بود. ما همین رو بعنوان لایک از شما قبول میکنیم...:)
      19‏ ساعت پیش ·
    • Shahram Seyedan Nahavandi استاد، بی‌ نهایت زیباست در اوج پختگی...!!
      Ajab hekmati.... be ghole Atenaye aziz...!
      19‏ ساعت پیش · · 3
    • Hassan A'rabi البته اگه جسارت نباشه عرض میکنم همانطور که اتنا خانم فرمودند. کلا کلمات از بعداز حکمت به سمت راست متمایل شده واین فقط در مورد لام .تنها نیست. اگر کمی به نفی و حکمت نگاه کنیم و چشم بچرخانیم روی مکن این مطلب کاملا پیداست. کاف مکن را با کاف حکمت مقایسه فرمایید تا نتیجه مشخص شود
      19‏ ساعت پیش · · 1
    • Hassan A'rabi این اشکال خیلی حادی نیست. ممکن است کمی کاغذ زیر دست ایشان چرخیده باشد
      19‏ ساعت پیش · · 2
    • Shahram Seyedan Nahavandi چرخش زمین در نیمکرهٔ شمالی‌ هم اشکال من است...!! اگر چه ایشون به استوا نزدیک ترند...! (:
      19‏ ساعت پیش · · 1
    • Hossein Sedighi جناب اعرابی ، لطفاخلط مبحث نکنید ، کاغذ زیر دستم نچرخیده، بنده اصلا"این مورد را اشکال نمیدانم که حالا بخواهد حاد یا غیر حاد باشه. خیلی ازخوشنویسان واساتید با همین زاویه مینویسند.
      19‏ ساعت پیش ·
    • Hassan A'rabi پس لطف فرموده نفی وحکمت را هم با همان شیب بنویسید. با همه ی احترامی که برای شما قاءلم ولی می بینم که خطای به این واضحی را نمی پذیرید. متاسفم
      19‏ ساعت پیش ·
    • Hassan A'rabi بنده از جناب فرزان و دوستان دیگر تقاضا می کنم اگر حرف بنده درست نیست مرا مجاب نمایند
      19‏ ساعت پیش · · 1
    • Farzan Kermaninejad جناب اعرابی ..... بنده در محضر شما و جناب صادقی جسارت است صحبت کنم ... ولی چون نام بردید نظرم را عرض می‌کنم .... به نظر من هم در نستعلیق چنین زاویه‌ای در اجرای حروف وجود ندارد .... ممکن است در ترکیباتی خاص برخی خروف به ویژه الف کمی کج‌تر یا راست تر نوشته شود ... البته بسیار کم نه تا این حد .... ولی به نظر من هم آمد «ل»٬ «عا» و «می» به پشت متمایلند ....
      19‏ ساعت پیش · · 1
    • Hossein Sedighi آقا فرزان .اولا"که شما باز برگشتین به صادقی ،ثانیا"فاصله ک ول وعا با خط عمودی همان نیم تقطه معمول است واگر کمی بیشتر از این حد بنظر میرسد بخطر زاویه قلم بنده است که کمی شیب دار تره هنگام نوشتن. واین بنظر بنده اشکال خاصی نیست .بطو ر نمونه از اساتیدی که بااین شیب قلم مینویسند استاد کدخدایی .یک نگاه به آثار ایشان کنید . اگر این مورد خطاست ، پس اکثر کارهای ایشان دارای اشکال هستند.
      18‏ ساعت پیش ·
    • Farzan Kermaninejad شرمنده جناب صدیقی ... من در مورد فاصله‌ها عرض نکردم حرف من در مورد زاویه بود ... که به طور مثال الفِ لام باید عمود باشد و یا الفِ «عا» کمی به داخل متمایل .... نه تا این حد .... در مورد خطوط جناب کدخدایی یا بزرگانی دیگر چه خوب بود به طور مشخص لینک آن را در اینجا ارجاع می‌دادید ....
      18‏ ساعت پیش · · 2
    • Hassan A'rabi اصلا فرزان خان مهم نیست که جناب کدخدایی چگونه می نویسند. اینجا حرف سر این است که در یک سطر دوتا زاویه وجود دارد. یکی نفی حکمت یکی بقیه ی سطر. بنده به شخصه راجع به آثار استاد امیرخانی هم نظرم رو بیان میکنم. چنانچه در روزنامه جامجم اینکار رو کرده ام
      18‏ ساعت پیش · · 2
    • Hossein Sedighi آقای عزیز من ، اصلن خط بنده سراسر ایراد واشکاله ،درست... شما چشمات رو اذیت نکن و خواهشا" در مورد کارهای بنده نظر نده .شما سی ساله که داریدخط مینویسید .وبقول خودتان بیست وپنج ساله استاد انجمن خوشنویسان هستید. وبنده فقط دوساله که بطور جدی دست به قلم هستم در این گروه هم همه الحمدلله خوشنویسند واهل فن، خودشان در مورد کیفیت وایرادات خط بنده وشما قضاوت خواهند کرد . . .یا علی.
      17‏ ساعت پیش ·
    • Hassan A'rabi چرا مگه بنده حرف بدی زدم. اگر کسی خط اینجا میذاره معنیش اینه که تحمل نقد رو داره این چه طرز برخورده آقا
      16‏ ساعت پیش · · 2
    • May Sam خط زیبایی است . دست آقای صدیقی درد نکند . صحبت آقای اعرابی هم بجاست . هر دو بزرگوار از اساتید هستند. خطی که به نمایش در می آید هم تمجید میشود هم نقد . به نظر حقیر صحبت آقای اعرابی نقدی ساده و صادقانه است .
      16‏ ساعت پیش · · 1
    • Hassan A'rabi من که خضرت ایشان را نمی شناسم. مگر با هم پدر کشتگی داریم. برای خودشان و خطشان هم احترام قاءلم
      15‏ ساعت پیش · · 2
    • Satar Saki
      با عرض پوزش از اساتید معظم ، جناب آقای صادقی این گونه لحن و موضع گیری از جنابعالی بعنوان یک خوشنویس بعید است ! مواردی که عزیزان پیشکسوت اشاره نمودند کاملا بجا و از بدیهیات میباشند . این مورد که زاویه کلمات و بویژه حروف افراشته در انتهای سطر... ناخوداگاه بسمت راست متمایل میشوند یکی از آسیب هایی است که هنگام سطر نویسی پیش می اید و میبایست آن را مدیریت کرد . ایرادهایی بیشتری به سطر شما وارد است که ترجیح میدهم بیشتر از این موجب ناراحتی شما نشوم . جسارت بنده را ببخشیدادامه ...
      14‏ ساعت پیش · · 1
    • Wahid Abassi
      تشكر از اين خط زيباي جناب صديقي، همانطور كه بعضي از دوستان اشاره كردند كلمات بعد از كلمه حكمت به سمت راست كج هستند و اين زاويه كاملا غلط است. من چند تا مثال را بگم، يكي اين كه كلمه «مكن» الف «ك» بايد كاملا راست باشد كه كج شده. اين يك قانون ...كلي است وقتي الفي مسير رفت و برگشت را طي ميكند حتما راست بايد باشد. الف «از» هم كج است. كه الف تنها نيز كاملا بايد روي خط عمود نوشته شود. اما حرف لام، الف هاي اتصال كه از بالا به سمت پايين نوشته ميشوند اندكي به سمت چپ مايل هستند، دليلش هم اين است بايد تعادل را حفظ كند. كه در اينجا عكس اين قضيه اجرا شده. بقيه حروف و كلمات هم همينطور خيلي خوابيده به سمت راست است و همين باعث خرابي اين سطر زيبا شده. نكته بعدي اينكه جناب صديقي فرمودند خيلي از اساتيد با همين زاويه مينويسند كه اين هم اشتباه است و اگر كسي كلمات را اينگونه كه اينجا مي بينم نوشته باشد كاملا غلط است چه استادي باشد و چه شاگردي غلط غلط است تفاوتي ندارد. با احترام فراوانادامه ...
      12‏ ساعت پیش ·
    • Wahid Abassi بنده چند باري كامنت ها را مرور كردم. جناب صديقي عزيز حق با دوستان محترم است اشكال كار كاملا واضع است. اگر دوستاني ايرادي گرفتند از روي دوستي است خداي نكرده كسي با شما قصد غرض ورزي ندارد. اميدوارم در اينجا فضايي ايجاد شود كه همه نقد پذير و با حوصله باشند. اگر قرار باشد كه همين اشكالات واضع و عيان را هم نپذيريم پس بهتر است كه در اينجا نباشيم. چون ديگر دليلي ندارد خط مان را به نمايش بگذاريم.
      11‏ ساعت پیش · · 1
    • Reza Sheikhmohammadi
      با ادب و احترام. مشکل سطر «حسین صدیقی» تعدّد زاویهء کلمات نیست. جسارتا با مطالعهء آثار برخی اساتید دستگیرم شد که گاه بزرگان خوشنویس هم در طول سطر، مبادرت به تغییر محور کلمات - فراتر از آنچه Farzan Kermaninejad عنوان کرد - می‌کردند و گذار - ...البته تدریجی و ملایم - از شیب تندتر به شیب ملایمتر را به نمایش می‌گذاردند. شاید هدف از این کار با نگاه به تصویر پیوست که چلیپای منتشرنشده‌ای از استاد امیرخانی است، گرایش تدریجی انتهای سطر به سمت ابتدای آن و تلاش برای نوعی وصال و هماغوشی باشد.
      در تصویر تقدیمی به نظر می‌رسد استاد در چرخاندن محور کلمات به خصوص در سطور سوم و چهارم توفیق داشته‌ است؛ در حالی که صدیقی عزیز در این کار خطیر کامیاب نبوده است.
      گفتنی است: حقیر نیز مطیع صِرف اساتید نام‌آور نیست و به شهادت برخی مطالب وبلاگم که در مقایسهء حمد میرعماد با حمد استاد امیرخانی نوشتم و نیز نقد و بررسی آثار استاد شیرازی - که انعکاس خوبی در سطح کشور داشت - ابائی از نگاه انتقادی و آسیب‌شناسانه به آثار بزرگان ندارد.
      10:12_04:30
      http://chalipa.persiangig.com/9010/amirkhani_daheie-60_nafs-azhdarha_pilechi_vaaez-tehrani_taqieere-mehvar-.jpg
      ادامه ...
      10‏ ساعت پیش · ·
    • Hossein Sedighi جناب آقای ساکی ،تمام ایرادهایی که فرمودید وحتی نفرمودید درست ومنطقی .و از قدیم گفته اند: تنها دیکته ای غلط ندارد که نوشته نشده باشد، جنابعالی ظا هرا" خوشنویس هم هستید.خوب بسم الله ، ممنو ن شما خواهم شد که یکی بهتر وبدون ایراد ودرستش رو بنویسین تا ماهم یاد بگیریم.
      6‏ ساعت پیش ·
    • May Sam جناب صدیقی . تعجب میکنم که چرا ناراحت شدید ؟ همانطور که دوستان گفتند اینجا اگر کسی صحبت میکند بعنوان یک دوست در یک گروه و صرفآ برای بحث و تبادل و نظر است و شخصیت جناب اعرابی هم برای همه شناخته شده است .
      4‏ ساعت پیش ·
    • May Sam
      جناب صدیقی استاد بزرگوار جسارت حقیر را ببخشید ولی مگر مربیان فوتبال یا اساتید رزمی کار لزومآ باید همه مانند ورزشکاران جوان با سرعت بدوند و پرقدرت باشند ؟ !!! در زمینه نقد و اظهار نظر هم همین است . مگر اساتید بزرگواری که به سن کهولت رسیدند و... دیگر توان خوشنویسی سابق خود را ندارند از اطلاعات هنری و تجربه شان کاسته میشود ؟ !!! مگر منتقدین سینما همه فیلمساز هستند و قدرت فیلمسازی دارند ؟ حال اینجا جناب اعرابی که خود اهل فن هستند . اگر مطلبی ارائه میشود بر اساس نگاه هنری و با توجه به اصول است .ادامه ...
      4‏ ساعت پیش · · 2
    • May Sam اگر هم کسی تمایل به نقد ندارد پس بهتر است خط خود را به نمایش نگذارد
      4‏ ساعت پیش ·
    • May Sam Reza Sheikhmohammadi جناب شیخ
      این نمونه ای که شما زحمت کشیدید معرفی کردید به هیچ وجه قابل مقایسه نیست . در این اثر استاد امیرخانی اگر به همین روش که فضای مصرع سوم و چهارم را بررسی فرمودید ، مصرع اول و دوم را نیز بررسی بفرمائید زاویه قلم گذاری همان است که باید باشد . و مهم تر اینکه با قواعد چلیپانویسی مغایرتی ندارد و شیب ملایم در اجرای تمامی حروف مطابق شیب چلیپاست .
      4‏ ساعت پیش ·
    • May Sam ولی در سطری که جناب صدیقی به نمایش گذاشتند بعد از " حکمت " تغییر شیب اجرای حروف نسبت به آغاز سطر بدون خط کشی محسوس است !
      4‏ ساعت پیش ·
    • Mohammadreza Paimaei
      ضمن تشكر از جناب صديقي بابت به اشتراك گذاشتن آثارشان و ديگر دوستان بابت اظهار نظر هاي منصفانه و با اجازه بزرگترها
      آنچه مهم است اين است كه :

      1-در اين گروه هيچ انتقادي از روي غرض شخصي نبوده و صرفا در جهت اعتلاي هنر مي باشد

      ... 2- منتقد مستلزم اين نيست كه حتما كاري از خودش ارائه نمايد و منتقد ميتواند خطاط نباشد ولي خط شناس باشد كه نمونه بارز آن جناب آغداشلو مي باشند كه از منتقدين بنام خوشنويسي مي باشند ولي تا كنون حداقل بنده خط درجه يكي از ايشان نديده ام

      3- اگر كسي مايل به ارائه اثر هست و دوست ندارد كه نقد شود بد نيست كه به نوعي آن را بيان نمايد چون بصورت پيشفرض همه ما اينجاييم كه نقد شويم و نقد كنيم تا از اين طريق پيشرفتي كرده باشيم

      4- هيچ كاري در عالم هنر نيست كه قابل انتقاد نباشد چون هر تكاملي در نهايت يله تكامل بعديست

      باميد پيشرفت روز افزون تك تك اعضاي گروه
      ادامه ...
      3‏ ساعت پیش · · 5
    • Farzan Kermaninejad با تشکر از جناب پیمایی من هم نکته‌ای به آن اضافه می‌کنم که البته در اینجا روی سخنم به طور کلی است و به شخص خاصی برنمی‌گردد:
      ۵ ـ دوستانی که به نقد می‌پردازند تلاش کنند همواره در مسیر ادب و منطق حرکت کنند .... حتا گاهی وقتی در جایی دیگر به شوخی و مطایبه و خارج شدن از مداری که در شان یک منقد است می‌پردازیم کل حرکات و اظهار نظرهای ما زیر سوال می‌رود ....
      3‏ ساعت پیش · · 7
    • Mahmoud Reza Raeisi بنده نیز با این نظر اخیر جناب کرمانی نژاد موافقم و حتما واکنش جناب صدیقی را نیز ناشی از لحن انتقادات پیشین و گذشته بعضی از دوستان میدانم .....وگرنه نقد پذیری وآستانه تحمل ایشان بر کسی پوشیده نیست.
      3‏ ساعت پیش · · 5
    • Esmaeil Rashvand
      با سلام به همه دوستان..نکنه ای را در مورد کامنت جناب شیخ عرض می کنم... هیچ سطری بر روی یک خط افقی نمیتواند زاویه هایی متفاوت داشته باشند اگر دراثری از استادان هم دیده شود عمدی نیست و در مورد نمونه ای هم که (چلیپایی از استاد امیرخانی) لی...نکش را گذاشتند چنین موردی وجود ندارد و خط های کشیده شده درست نیستند..در عجبم از جناب شیخ که مطالب بسیار مفیدی را همواره ارائه می کنند اما برخی موارد هم مثل همین کامنت نکات انحرافی مطرح می کنند.. این جمله از کامنت ایشان که :" گرایش تدریجی انتهای سطر به سمت ابتدای آن و تلاش برای نوعی وصال و هماغوشی باشد." امری یه جهت اصول غلط است.. وهیچ استادی به عمد چنین کاری نمیکند..چنین اتفاقی فقط زمانی رخ می دهد که سطر بر محیط دایره ای نوشته شود یا خط کرسی دارای قوس زیادی باشد.... این توضیح را از آن جهت دادم که رعایت زاویه های موازی در سطر از اصول سطر نویسی است و آنچه جناب شیخ گفتند از هیچ استادی بطور عمدی سر نمیزند در نمونه ای هم که ارائه کرده اند چنین اتفاقی رخ نداده بلکه به نظر من خط کشی ایشان دارای اشکال است..ادامه ...
      3‏ ساعت پیش · · 4
    • Farzan Kermaninejad درود بر تو محمود عزیز ... براستی که چنین است .... بارها دیده‌ایم که جناب صدیقی انتقادات تند را چه بجا و چه نابجا شنیده‌اند و پاسخ منطقی داده‌اند ..... البته دیگران هم نیز ..... این سیاق ماست در این گروه ....
      3‏ ساعت پیش · · 4
    • Farzan Kermaninejad من هم با نظر جناب رشوند موافقم .... مکن است «گاهی» حرفی بر اثر حسن همجواری «کمی» زاویه پیدا کند .... اما همه حروف یا بخشی از آن‌ها خیر ......
      3‏ ساعت پیش ·
    • Hassan A'rabi حرف جناب رشوند بی هیچ کم وکاستی پذیرفتنی است. حتی اگر خط میرعماد باشد دلیل بر قبول نخواهد بود دوستان الحمدلله هر کدام استادی هستند بی ادعا. حرف جناب پیمایی و میثم هم شنیدنی و قابل انکار نیست. من واقعا از برخورد ایشان یکه خوردم و شوکه شدم. این چه آستانه تحمل است خدا میداند
      2‏ ساعت پیش ·
    • Hossein Sedighi باتشکر بسیار از حسن نظر دوستان گرامیم جنابان پیمائی ، رئیسی ،رشوند وکرمانی نژاد،بنده شاگرد همه شما بزرگواران هستم ، و اتتقادات ،راهنمائی ها ونظریات ارزشمندتان را به دیده منت پذیرا بوده وخواهم بود.
      2‏ ساعت پیش · · 3
    • Hassan A'rabi شیخ هم برای اینکه آتش بیار معرکه باشد چنین نظری داده. وگرنه کسی که خط به آن خوبی می نویسد بعید است اینگونه اظهار نظر کند
      2‏ ساعت پیش · · 3
    • Hassan A'rabi
      این چرخش کاغذ در واقع مبتلابه اکثر آثار اساتید معاصر هست. بخصوص در سیاه مشق مورب یا سیاه مشق چلیپا. نمونه های فراوانی از استاد امیرخانی در صحیفه ی هستی و نمونه های فراوانی از استاد شیرازی. کاش دوستان نمونه هایی میگذاشتند کمک بنده. ولی در هی...چیک از آثار میرزا غلامرضا و میرحسین و میرزا کاظم این خطا دیده نشده. تا زمانی که خوشنویس روی یک زاویه ی مخصوص می نوشته . می نوشته. ولی وقتی کاغذ را چرخانده باز از زاویه ی خود عدول نکردهادامه ...
      حدود یک ساعت پیش · · 1
    • Esmaeil Rashvand
      دوست نارنینم جناب صدیقی شما بزرگوارید بی تعارف از خط شما لذت می برم اما همه ما نباید فراموش کنیم که به هر حال انسانها ماشین نیستند گاهی به هزار دلیل ممکنست دست و چشم و ذهن خوشنویس چنانکه باید هماهنگ نشود و اشکالاتی پیش بیاد..در کار استادان... بزرگ هم جنین اشکالاتی پیش میاد که البته چون منتشر نمیشود ما نمیبینیم.. در مورد میرزا غلامرضا هم بگویم که ایشان عادت خاصی داشتند و نوشته هایش اگر کوچکترین اشکالی از نظر خو داشت بلافاصله پاره اش می کرد...برای همین در آثار برخی از بزرگان تاریخ چنین اشکالاتی نمیتوان دید..اما در بزرگان معاصر گاهی نمونه هایی میتوان یافت...ادامه ...
      حدود یک ساعت پیش · · 1
    • Esmaeil Rashvand اما به هر حال به نظر من اشکالات مختصر را باید مختصر گفت و مختصر پذیرفت و از بزرگنمایی آن پرهیز کرد..گل بیخار میسر نشود در بستان.. با ارادت به همه دوستان مخصوصا صدیقی نازنین..
      حدود یک ساعت پیش · · 2
    • Hassan A'rabi بنده به نوبه خود کوچیک همه ی دوستان هستم اگر مطبی را عنوان میکنم هیچگونه خدای نکرده غرضی در کار نیست. جناب رشوند اگر کم وزیادی گفته شد به بزرگواری خویش ببخشایید
      حدود یک ساعت پیش ·
    • Esmaeil Rashvand شما بزرگوارید جناب اعرابی..به نوبه خودم از شما بسیار یاد میگیرم..
      حدود یک ساعت پیش ·
    • Reza Sheikhmohammadi
      توانایی بالای یک مدیر گروه خوشنویسی تنها به این نیست که به قول Esmaeil Rashvand گردی‌ها و کشیده‌هایش سالم و خوش‌دور و درجهء یک باشد. نکات عدیده‌ای در این میان لازم است و تاکنون به این صراحت در جمع نگفته بودم که در مدیر اینجا، مشخّصات نیکویی... که از لوازم مدیریّت است، می‌توان سراغ کرد.
      این اشارهء روانکاوانه Farzan Kermaninejad نکتهء کوچکی نبود که برای افرادی که تمایل دارند در این گروه در نقش منتقد آثار ظاهر شوند، پرهیز از شوخی‌های مرزشکن و تلاش برای حفظ شاءن از واجبات است.
      شخصا آرزو می‌کنم زمانی فرا برسد که بتوان هم به طفل درون مجال بروز و ظهور داد و هم در خصوص تفاوت کاغذ صفوی و قاجاری نکتهء کارشناسانه گفت! مخاطبان هم در تفکیک مطایبات از نکات جدّی و به هر یک جداگانه نمره‌دادن، ضعف نداشته باشند و کل خروجی‌های تراویده از کوزهء شخصیّت یک فرد را به یک چوب نزنند؛ ولی تا آن روز حرف همان است که مدیر گفت: باید «وحدت رویّه» داشت؛ همچنان که باید در هنگام نگارش سطر، «وحدت محور» را در اجرای حروف و کلمات حفظ کرد و سری را که درد نمی‌کند با دستمال نبست!
      ادامه ...
      13‏ دقیقه پیش · · 1